Technische Gegevens voor landbouwtrekkers Deutz Fahr

Advertentie

Selecteer een model voor landbouwtrekker Deutz Fahr:

Geschiedenis van Deutz-Fahr-tractoren

In 1864 richtten Nicolaus August Otto en Eugen Langen een bedrijf op dat zich bezighield met de productie van motoren. Pas 30 jaar later, in 1894, produceerde het bedrijf DEUTZ in Philadelphia, Verenigde Staten, de eerste tractor met een benzinemotor van 26 pk, wat het begin markeerde van mechanisatie in de landbouw.
In 1927 werd de eerste DEUTZ MTH 222-tractor geproduceerd, aangedreven door een dieselmotor, wat een doorbraak betekende in de massaproductie van landbouwtractoren. Helaas duurde het tot 1936 voordat een kleine Deutz-tractor met 11 pk op de markt verscheen, die enorm populair werd bij kleinere boerderijen die de mechanisatie omarmden.
Een volgende mijlpaal in de geschiedenis van het merk was de overname van Klöckner en de naamswijziging naar KHD in 1937, wat bijdroeg aan de bekendheid van het merk dat motoren begon te produceren voor diverse voertuigen, van auto’s tot treinen en tractoren.
De jaren ’40 en ’50 waren periodes van intensieve assortimentsontwikkeling voor het bedrijf. In 1949 werden de modellen F1L514 en F2L514 geïntroduceerd, de eerste tractoren met luchtgekoelde dieselmotoren van DEUTZ. Het jaar 1955 was een keerpunt met de productie van in totaal 100.000 tractoren. In 1961 begon de samenwerking met Fahr AG, wat leidde tot de oprichting van het merk DEUTZ-FAHR. In 1968 werd de succesvolle serie 06 gelanceerd.
De daaropvolgende decennia stonden in het teken van technische verbeteringen aan de tractoren. In 1978 werden de DEUTZ-DX-tractoren geïntroduceerd, met vermogens variërend van 80 tot 200 pk, en in 1984 kwamen de kleinere DX3-tractoren met vermogens van 46 tot 75 pk op de markt. In 1989 begon de productie van de AGROSTAR-tractoren met de best geluiddichte cabines ter wereld, met vermogens van 88 tot 143 pk.
De fusie met de SAME-groep in 1995 opende nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden, en de Agrotron TTV-serie met traploze transmissie werd geïntroduceerd in 2001, wat het comfort voor de gebruiker aanzienlijk verbeterde.
De daaropvolgende jaren brachten verdere ontwikkelingen en erkenning door klanten. In 2013 wonnen de Serie 6 en de MaxiVision-cabine de prestigieuze German Design Award 2014. In 2018 werd DEUTZ-FAHR LAND geopend, de meest geavanceerde tractorfabriek in Europa, wat de positie van het merk als leider in innovatie en kwaliteit in de landbouwsector bevestigde.

Delen op:
AgriSpec Facebook