Advertentie
Selecteer een model voor maaidorsers John Deere:
- John Deere 1032, 1042, 1052, 1055
- John Deere 1065, 1072, 1075, 1085
- John Deere 1133, 1144, 1155, 1155-6, 1157, 1158
- John Deere 1166 S II, 1174 S II, 1177 S II, 1188 S II, 1170
- John Deere 1166, 1177, 1188
- John Deere 1450 CWS, 1550 CWS
- John Deere 1470 CWS, 1570 CWS
- John Deere 2254, 2256, 2258, 2264, 2266, 2266E
- John Deere 925, 932, 930, 935, 942
- John Deere 940, 945, 952, 950, 955
- John Deere 9540 WTS, 9560 WTS, 9580 WTS, 9640 WTS, 9660 WTS, 9680 WTS
- John Deere 9540i WTS, 9560i WTS, 9580i WTS, 9640i, WTS 9660i, WTS, 9680i WTS
- John Deere 960, 965, 970, 975, 985
- John Deere 9780 CTS, 9780i CTS, 9880 STS, 9880i STS
- John Deere C670, S560, S690
- John Deere MD 150 S, MD 250 S, MD 330, MD 430
- John Deere MD 260 S, MD 18 S, MD 25 S, MD 35 S
- John Deere MD 530, MD 630, MD 730
- John Deere S660, S670, S680, S685
- John Deere T550, T560, T660, T670
- John Deere W330 PTC, W440, W440 PTC
- John Deere W540, W550, W650, W660
- John Deere Z 2054, Z 2056, Z 2058, Z 2064, Z 2066
De geschiedenis van John Deere combines
De John Deere Model 55, gecreëerd in 1947, was een pionier van moderne combines zoals we die vandaag kennen. De bestuurder zat op een opvallende hoogte, waardoor hij volledig toezicht kon houden op de brede en hellende transporteur van 3,65 meter. De plaatsing van de motor achter de bestuurder en de graantank dicht bij de vooras zorgden voor uitstekende stabiliteit. Een extra gewicht boven de vooras en draaibare achterwielen verbeterden de tractie. Hoewel de Model 55 slechts 1,6 hectare per uur kon oogsten, vergeleken met de huidige X-serie voertuigen die maar liefst 12 hectare per uur kunnen oogsten, was dit een aanzienlijke stap richting oogstefficiëntie.
Aanvankelijk waren de maai-eenheden een integraal onderdeel van de hellende transporteur, en het veranderen ervan kostte uren. Combineerders moesten met de bevestigde maai-eenheden naar het veld rijden, wat hun breedte beperkte, vooral in Europa. De introductie van het Quick Tach-systeem in de John Deere 3300-7700 combine series maakte het mogelijk om de maai-eenheden achter de combineerder te trekken en ze in slechts enkele minuten op het veld te bevestigen. Dit maakte de bouw van bredere modellen met een hogere capaciteit mogelijk, wat het oogsttempo in de komende tien jaar zou verdubbelen.
De eerste cabines verschenen in de jaren 60 van de 20e eeuw, maar ze waren eenvoudig en niet erg comfortabel. Pas in 1982 kregen de John Deere 1000-serie graanmaaidorsers moderne cabines, die stiller, beter uitgerust en voorzien waren van airconditioning. In de daaropvolgende jaren werden een reeks innovatieve elektronische systemen geïntroduceerd, waardoor de operators nog meer werkcomfort kregen.